Little Nightmares 2 Hakkında Dudak Uçuklatan Teoriler

Little Nightmares 2, uzaktaki bir kulenin yaptığı radyo yayını yüzünden bozulmuş bir dünyada hapsolmuş genç bir çocuğu resmediyor. Mono isimli çocuk olarak oynadığımız Little Nightmare 2 bir gerilim-macera oyunu. Sarı yağmurluklu Six rehberliğinde radyo yayınının karanlık sırlarını çözmeye çalıştığımız oyunda, Six’i de fecî mukadderatından kurtarmaya da çalışıyoruz. Bu dehşetli dünyadaki tehditlerle karşı karşıya kaldığımız bu üretimde seyahat hiç de kolay değil.

Aslında oyunun kıssası ve hedefi bu kadar. Lakin oyuncular oyunun derinliklerine inip incelemeye koyulurlarsa birçok “Easter Egg” ve gizem bulabilirler. Little Nightmares 2’nin orjinal öyküsünün ne olduğu asla onaylanmadı. Bu sebeple de oyuncular, epey fazla cevaplanmamış sorusu olan Little Nightmares 2 hakkında birçok teoriler ürettiler. İşte o teorilerden kimileri.

  • Not: Yazının bu kısmından sonrası Little Nightmares 2 ile ilgili spoiler içermekte. Şayet oyunu oynamadıysanız yazının devamını okumamanızı öneririz.

Little Nightmare 2 aslında Little Nightmares 1 mi?

Oyuncuların aklını en çok karıştıran sorulardan biri Little Nightmares 2’nin bir prequel yani ön oyun olabileceğiz. Tarsier Studios’tan firmanın kıdemli kıssa anlatıcısının yaptığı açıklama ise şu halde: “Little Nightmares 2 size bir dünyanın nasıl bu türlü müthiş bir şey yaratabileceğini anlatacak.”

Birinci oyunda kendine itimadı hayli yüksek olan giyen Six, Little Nightmares 2’de daha özgüvensiz olarak çıkıyor karşımıza. Birinci oyundaki ikonik ceketini de ikinci oyunda giymeyen Six, öfkeli açlığını da sırf ikinci oyunun zımnî finalinde ortaya çıkıyor. Bu nedenle oyuncular Six’in birinci oyundaki açlığının bu noktada başladığına inanıyor.

Bu teoriyi destekleyen bir başka hipotez ise ikinci oyundaki kutular ve reklamlar. Bu ögeler teknenin şimdi su üzerinde olmadığını gösteriyor. Ayrıyeten birinci oyundaki asılı adam, altındaki sandalye ve önündeki kapı, Mono’nun ikinci oyunda Thin Man olarak sandalyede oturduğu son sahnenin neredeyse kopyası.

Yoksa sahiden yalnızca 2. bir oyun mu?

Little Nightmares 2’nin bir ön oyun olduğunu savunanlar olduğu üzere bunun tam zıddını savunan oyuncular da mevcut. Her ne kadar sayıları birinci teoriye inananlar kadar olmasa da bu teorinin de destekleyici hipotezleri var.

Bu teoriye inanan oyuncular, Six’in, ikinci oyunda giymediği montunu kaybetmiş olabileceğini ve sonrasında tekrar bulabileceğini düşünüyor. Birinci oyunda kazandığı ve ikinci oyunda kullanamadığı eksik güçleri için ise, içten içe düzgün bir karakter olduğu için karanlık tarafını gizlemenin bir yolu olarak bunu bastırabileceğini düşünüyorlar.

Birinci oyunun yapısı nedeniyle bu teori daha az olasılığa sahip olsa da, Mono’nun Thin Man olduğunu ve Six’in bu vahim dünyanın baş berbatı olarak bir döngüde sıkışıp kalmış olabileceği de bir ihtimal.

Thin Man’in hedefi ne?

Oyunda Thin Man’in Mono’nun büyümüş hali olduğunu aslında görüyoruz. Lakin ne yazık ki olay örgüsündeki kesin hedefini bilmiyoruz. Bir sahnede kulenin sakinleri olarak Thin Man ve the Eye’ı görüyoruz ancak bu ikilinin birlikte çalışıp çalışmadığına ya da bunu nasıl yaptığına dair bir fikrimiz yok.

Thin Man ile ilgili bir öteki soru ise karakterin âlâ mi yoksa makûs mü olduğu. Mono’nun Thin Man tarafından somutlaştırılan bir karanlık tarafının olduğunu zati biliyoruz. Fakat, Mono’nun güzel tarafı hala yaşıyorsa, maksadı Thin Man’i engelleyerek the Eye’a karşı savaşmak olabilir.

Little Nightmares 2 nerede ve ne vakit gerçekleşiyor?

Oyuncular oyunun gerçekleştiği alanı ve periyodu ne yazık ki oyundan öğrenemiyorlar. Bus sebeple bu hususta teoriler üreten oyuncular birçok fikre sahip. Bunlardan birincisi 2. Dünya Savaşı ya da sonrasında Japonya’da oldukları. İki oyun da birebir kozmosta gerçekleşiyor. İki oyunda da Japon üslubu restoranlar, fotoğraflar ve gazete modülleri gördüğümüz oyunun vakti ise 2. Dünya Savaşı vaktine çok benziyor. İkinci oyunda mimari, sınıflar, kıyafetler ve televizyonların tümü ise 1940’lar ve 1960’lar periyotlarına ilişkin.

Bir öteki niyet ise oyunun Yahudi halkına karşı işlenen kabahatleri temsil ettiği. Oyunda sıkça gördüğümüz çocuklar, ayakkabılar, azap ve vefatlar 2. Dünya Savaşı periyodunu andırıyor. Oyundaki göz sembolü ise toplama kamplarındaki gözetleme kulelerini temsil ediyor olabilir.

Oyunun Sonu: Six ihanet etmedi

Kıssası ve olay örgüsü ile ilgili bu kadar çok teori varken, oyunun sonuyla da ilgili oyuncuların birçok fikri var. Six’in, Mono’nun Thin Man olduğunu anladıktan sonra ölmesine müsaade vererek aslında bunu önleyebileceğini düşünmesi aslında Six’in ihanetinin bir karşılığı.

Bu teori birçok oyuncu tarafından desteklenen bir son. Fakat oyunun hayranları bu teorinin çok kolay olduğunu ve oyunun yaratıcılarının böylesine karmaşık ve gizemli bir oyun hakkında böylesine kolay iddia edilebilir bir son yazmayacağını düşünüyorlar.

Oyunun Sonu: Six, arkadaşına ihanet etmeyi doğruyu söylemeye tercih etti

Oyunun sonuyla ilgili bu teoride oyuncular Six kendisinde bir sorun olduğunu anlayıp, arkadaşına ziyan vermek istemediğini, onun yerine arkadaşının ölmesine müsaade verdiğini düşünüyorlar.

Her ne kadar Six bunu bilerek yapmasa da tüm bu olayları tetikleyecek dehşetli bir yanılgıya sebep oldu. Açlığına mahzur olamayacağını düşünen Six, arkadaşlarını the Lady ve the Nome’u yemenin onda bırakacağı travmayı yaşamak istemedi.

Oyunun Sonu: Six her şeyi the Eye yüzünden yaptı

Açlıkla ilgili teorilerin ikincisi bir evvelkinden biraz daha karmaşık. Kolay olay örgüsünü ve sonları sevmeyen hayranların favorisi olan bu teoride işin içinde the Eye var. Oyunda the Eye her şeyi denetim eden ve müthiş şeyler yapmaya can atan bir karakter olarak resmediliyor. Mono ve Six’in bu müthiş karaktere karşı savaşını izlediğimiz oyunda the Eye her iki karakter için de en kötüsünü istiyor.

Bu teoriye nazaran, Mono ve Six, the Eye’ın bu emelini biliyor ve bu sebeple Six, Thin Man’in arkasındaki gerçeği bilmeden, sonuçlarla tek başına ilgilenmeyi seçti. Her ne kadar teorinin zayıf yanları olsa da öteki teorilere nazaran karmaşık olması, hayranların buna inanmasını kolaylaştırıyor.