Microsoft yöneticisi ile Xbox’lar hakkında konuştuk!

Xbox Series S ve Series X modelleri raflardaki yerini almaya başlarken, Microsoft’un oyun pazarında attığı yeni adımları, yeni konsol modellerini, Türkiye’de oyun fiyatlarını ve Türkçe seçenekli yeni oyunları Microsoft Yöneticisi Halil Gökoğlu ile konuştuk. Yeterli okumalar…

Microsoft EMEA Bölgesi Tüketici Kanalından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Halil Gökoğlu

Türkiye’de kullanıcılar daha uygun fiyatlı bir seçenek olduğu için Xbox Series S’e yönelecek üzere görünüyor. Pekala Microsoft’u Series S atağına yönlendiren adım ne oldu?

Series S ile uygun fiyatlı eserler de üretmenin ardında yatan sebep, aslında Microsoft’un vizyonu. Microsoft CEO’su Satya Nadella’nın da dediği üzere ‘’Gezegendeki her bireyin ve şirketin daha fazlasını yapabilmesini sağlamak istiyoruz.” Bunu mümkün kılmak için her alım düzeyine hizmet verebiliyor olmanız gerekiyor.

Bu bağlamda Microsoft, dünyadaki 3 milyar oyuncuya da dokunabilmekten yana bir strateji geliştiriyor. Konsol oyuncularının yüzde 81’i bilgisayarda ve mobilde de oyun oynuyor. Hasebiyle artık oyuncuları Xbox platformuna taşımak yerine, oyuncuların olduğu platformlara gitmeyi hedefliyoruz.

Güçlü bir konsol, en âlâ oyun tecrübesini sunuyor olabilir; Series X pazardaki bu muhtaçlığı karşılamak için en ülkü seçenek lakin her gelir düzeyinden oyuncuya ulaşmak için Series S üzere her oyunu performanslı bir biçimde oynayabileceğiniz uygun fiyatlı bir modeli de üretmeniz gerekiyor.

Microsoft bir yandan oyun stüdyolarını satın alıyor; bir yandan abonelik sistemi ile oyun satışına ket vurarak yüksek kar oranlarından vazgeçiyor. Buradaki stratejiniz nedir?

Bu alanda abonelik modelini de uygulayabilir ya da tekil oyun satarak da ticari faaliyetlerinize devam edebilirsiniz. Buradaki önceliğimiz dünya genelindeki 3 milyar oyuncuya dokunabilecek bir yapıda olmak. Bu vizyon da hem her platformda başarılı üretimlere imza atmanızı hem de bu üretimleri uygun fiyatlarla oyunculara ulaştırmanızı zarurî kılıyor.

Daha farklı oyunu, daha fazla şahsa ulaştırmak için bu türlü bir strateji izliyoruz. Bu noktada Microsoft olarak elimizden gelen en makul abonelik fiyatları ile en çok oyunu kullanıcılarla buluşturmak istiyoruz . Mesela EA Play’in de yakın vakitte Game Pass’e dahil olması bu vizyona örnek teşkil edebilen adımlar ortasında.

Game Pass for PC ve xCloud ile oyunculuk konsollardan, platform bağımsız hale taşınacak. Konsol pazarında küçülme bekliyor musunuz?

Türkiye’de zati hanedeki konsol penetrasyonu hayli sonlu. Şu an Türkiye’deki s iddia ediyoruz. Lakin taşınabilir ve bilgisayar perspektifinde baktığımızda Türkiye’nin oyunculuk konusunda epeyce savlı bir pozisyonda olduğunu söyleyebiliriz.

Gerek Türkiye özelindeki bu durum, gerekse taşınabilir teknolojilerin her geçen gün güç kazanması, oyun konsollarını merkezden alıp, pazarın yalnızca bir kesimi haline getirdi.

Ancak konsol bir oyunu en ülkü biçimde oynayabilmeniz için en hakikat adres. Buna Game Pass üzere abonelik sistemleri de eklendiğinde oyun tecrübesini konsollar üzerinden yaşamak çok daha makul bir model olabiliyor. Bu model ile Türkiye’de de dünyada olduğu üzere konsol pazarının büyümeye açık olduğunu söylemek mümkün.

Bu noktada eklemek istediğimiz bir başka şey ise Game Pass’in Türkiye’de gördüğü talep. Kısa mühlet içerisinde Türkiye, Game Pass’i dünyada en çok kullanan ülkeler ortasına girdi. Türkiye için özel bir fiyatlandırma yapmayı tercih ettik. Bu avantajlı fiyatları da sürdürmeye devam etmek istiyoruz.

Türkiye’deki mevcut ekonomik durumun yansıması olarak oyuncular lokal fiyatlandırma istiyor? Oyun fiyatları hakkında yaklaşımınız nedir?

Öncelikle kutulu oyunlarda lokal fiyatlandırma yapmanın kolay kolay mümkün olmadığını söylemem gerekiyor. Ülkeler ortası ticaretin her geçen gün süratli ve kolay hale gelmesi buna mani olan en önemli faktör. Bu model suistimale çok açık.

Dijital mağazalarda bunu yapmak biraz daha kolay olabilir lakin orada da kullanıcıların lokasyonundan emin olmak hayli güç. Lokal fiyatlandırma konusunun kur ve karlılık mahzurundan evvel bu tip operasyonel kısıtların da olduğunu söyleyebiliriz.

Oyun bölümüne yatırım yapan, yeni stüdyoları bünyesine katan bir şirket olarak Microsoft, Türkiye’deki oyun şirketleri hakkında neler düşünüyor?

Türkiye son yıllarda oyun dalında değerli bir ivme kazandı. Süratle büyüyen Türk oyun şirketleri çok uluslu şirketlerin bünyesine katıldı, birebir ışığa sahip olan irili ufaklı çok sayıda şirket de faaliyetlerine devam ediyor.

Lakin Türkiye’deki oyun şirketlerinin en önemli muhtaçlıkları sorulduğunda, şirketler hala yazılım ekosisteminde nitelikli insan kaynağı eksikliği olduğunu vurguluyor. Bu röportaj sayesinde de gençlerimize kendilerini yazılım alanında geliştirmelerinin hem kendi meslekleri hem de Türkiye’nin gelişimi için yararlı olabileceğini hatırlatalım. Türkiye’deki genç nüfusun kendini teknoloji alanında geliştiriyor olması, Türkiye’nin kazandığı bu ivmenin daima hale gelmesi için çok kıymetli bir faktör.

Project xCloud’un Türkiye’de hizmete girmesi planlar dahilinde mi?

Daima taşınabilir diyoruz. Project xCloud da bu taşınabilir ihtilalin parolası haline geldi. Hizmetimiz 22 ülkede kullanıma açıldı, Türkiye için de gün saymaya başladık. Çok heyecanlıyız.

Öteki taraftan da bant genişliğinin optimum düzeyde olması gerekiyor. Türkiye pazarı için Microsoft olarak gerekli tüm müracaatlarımızı yaptık ve test sonuçlarını takip ediyoruz. Tüketicinin oyunu performanslı bir formda oynayabilmesini mümkün kıldığımız üzere de servisi kullanıma açacağız.

Biz de Microsoft olarak pazardan uzak kalmak istemiyoruz. Çünkü taşınabilir oyunculuk kelam konusu olduğunda Türkiye, Avrupa’nın önünde bir hacme sahip.

Tarih verebileceğimiz kadar yakın bir vakitte çıkabileceğini söyleyemeyiz lakin ‘’Project xCloud Türkiye’ye yakın vakitte gelmez’’ algısının da oluşmaması gerektiğini söylemeliyiz.

Yakın vakitte Sony PlayStation, yeni oyunlarında Türkçe lisan takviyesine ve dublaja yöneleceğini söyledi. Oyuncular için  değerli bir mevzu. Microsoft’un yerelleştirme tarafında yaklaşımı nedir?

Şöyle bir oyun tarihine baktığınızda, Microsoft’un lisan dayanağı konusunda attığı adımlara şahit olabilirsiniz. Bugün 3 milyar oyuncuya ulaşmayı hedefleyen Microsoft’un amaçlarıysa çok daha büyük.

Xbox’ın Türkiye’de geniş kitlelere ulaşması ile Forza Horizon 4‘ü dublajılı bir halde pazara sunmayı hedeflemiştik. Dublajın kalitesi konusunda sorunlar yaşadığımızda ise oyunun Türkçe altyazılı olarak satışa sunulmasını tercih ettik.

Münasebetiyle Türkçe altyazı ve dublaj seçenekleri Microsoft’un gündeminde. Game Pass’e duyulan ilgi de bu lisan dayanağı vizyonuna beraberinde getiriyor. Kendi stüdyolarımızdan çıkan büyük imaller için Türkçe lisan dayanağının geleceğini müjdeleyebiliriz.

Konsola özel üretimler konusunda Xbox, oyuncular tarafından  kâfi görülmüyor. Zenimax Media satın alımı ile yeni özel oyunlar görebilecek miyiz?

23 yeni stüdyo ile üstün üretimlerin geleceğini söyleyebiliriz. Buradaki vizyonumuz da yalnızca konsola özel imaller yapmak yerine her platformda savlı üretimleri hayata geçirmek ve bu oyunları Xbox için optimize ederek en düzgün performansın konsollarda elde edilmesini sağlamak..

Yeni stüdyoları bünyemize katarak yalnızca kendi konsollarımızda oynanan üretimler yaratmaktansa, en güçlü oyunları abonelik sistemleri ile en uygun bedel karşılığında oynatmaktan yanayız.