Yerli Taşınabilir Oyunlar, Ortalamanın Üzerinde Beğeni Alıyorlar

Taşınabilir oyun kesimi, bilhassa son birkaç yılda Türkiye’de önemli bir atağa kalkmış durumda. Yerli oyun stüdyoları, geliştirdikleri taşınabilir oyunları bir bir dünyaya açıyorlar ve devasa yatırımlarla on milyonlarca oyuncuya ulaşıyorlar. Gaming in Turkey tarafından yayımlanan “Türkiye Oyun Dalı 2020 Raporu”, Türkiye’deki taşınabilir oyun bölümünü sayılarla masaya dökerken bir yandan da dünya ile karşılaştırdı.

Paylaşılan bilgilere nazaran Google Play’da bulunan 171 bin 986 oyun yayıncısının 2 bin 689’unu yerli yayıncılar oluşturuyor. Ayrıyeten Play Store’da bulunan 439 bin 890 oyundan 8 bin 55’i yerli üretimler. Play Store’da yer alan oyunların ortalama puanı 3,76 olurken; yerli üretimlerin ortalama puanı 3,94 oldu. Böylelikle yerli taşınabilir oyunlarımızın dünya ortalamasının üzerinde beğeni aldığını rahatlıkla söyleyebiliyoruz.

Baş Topu 2 ve Basketball Arena, memleketler arası pazarda en başarılı yerli taşınabilir oyunlardan oldu

Yerli taşınabilir oyun geliştiricilerinin yayınlamış olduğu en tanınan oyunlar 101 Okey Plus, Basketball Arena, Liderler, Batak, Bus Simulator, Fun Okey 101, Baş Topu 2, Recontact Istanbul, Recontact London ve Zula Taşınabilir olarak karşımıza çıkıyor. Mevzuyla ilgili olarak açıklamalarda bulunan Gaming in Turkey Oyun ve Espor Ajansı Kurucusu Ozan Aydemir, yerli taşınabilir oyunların başarısı hakkında şu sözleri kullandı:

“Yerli oyun geliştirici firmalarımız, birçok işte olduğu üzere daha fazla ayrıntıcı bir biçimde çalışıyor. Türk yayıncılar, oyuncuların talep ve beklentilerini çok uygun tahlil ediyor ve oyunlarını geliştirirken bu sonuçlara nazaran geliştirmeler yapıyor. Bu da oyunların oyuncular tarafından daha fazla beğenilmesini sağlıyor. Son olarak, birçok coğrafyaya köprü pozisyonunda yer almamız, birçok kültürle harmanlanmamıza ve bu açıdan da farklı kültürlere hitap eden oyunlar üretmemize katkı sağlıyor.”

Oyun dalı, en fazla yatırım alan dal oldu

Oyun dalının koronavirüs salgınının da tesiriyle geçtiğimiz yıl yüzde 9,3 büyüyerek 159 milyar dolara ulaştığını belirten Aydemir, “Bu büyüme, ülkemizde de hissedildi ve geçen yıl 32 milyon olan oyuncu sayısı 36 milyona, 830 milyon dolar olan toplam hasılat 880 milyon dolara yükseldi” tabirlerini kullandı ve geçtiğimiz yıl 9 aylık periyotta oyun kesiminde pay satışı süreçlerinin 2 milyar dolarlık hacim oluşturduğunu belirtirken açıklamalarına şu halde devam etti:

“Tüm bu gelişmeler, oyun kesimini en fazla yatırım alan kesim pozisyonuna taşıdı. Oyun kesimi, hem ülkemizde hem de dünyada yeni lakin son derece agresif büyüyen bir pazar. Riski büyük ancak getirisi çok daha büyük bir kesim. Oyun dalı, birçok yatırımcının yeni gözdesine dönüşmüş durumda. Bu yatırımların her geçen gün artarak büyüyeceğine inanıyoruz.

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u taşınabilir oyun oyuncusu oldu. Bu da direkt oyuncu sayısına ve hasılat sayılarına yansıdı. Büyümedeki bir öteki sebep de oyunlara olan farkındalığın daha fazla artması oldu. Akıllı taşınabilir aygıtların gelişmesi ve kolay ulaşılabilirliği de tıpkı halde oyunlara kolay bir ulaşım sağladı. Günün her anında yanımızda olan taşınabilir aygıtlarımızla istediğimiz her an istediğimiz her oyunu oynayabiliyoruz. Bu durum da oyuncu sayılarının ve hasılatlarının süratle büyümesini sağlıyor.”

Taşınabilir oyunların 70 milyar dolarlık dev cirosu ile oyun ekosistemini domine ettiğini belirten Aydemir, “Esporda PC oyunları kıymetli pozisyondayken artık taşınabilir oyunlar da esporda kelam sahibi pozisyonuna yükseldi. Pandemi periyodunda genel tartı, hyper-casual usulü oyunlarda ve PUBG Mobile, Garena Free Fire, LOL Wild Rift, Brawls Stars, Baş Topu 2 ve Lords Mobile üzere online rekabetin çok ağır olduğu geniş kitlelere hitap edebilen oyunlarda gerçekleşti” biçiminde konuştu.

Bu ortada kardeş şirketimiz Masomo tarafından geliştirilen Baş Topu 2 ve Basketball Arena’yı aşağıdaki ilişkilerden indirebilirsiniz.